Innebandy VM



Herrarnas Innebandy VM är igång, det har nog ingen missat !



Hur interessant är det?

-"Trots att jag älskar sporten känner jag såhär !  "

Sverige vinner matcherna med 18-0 (Italien), 18-1 (Ryssland)
12-4 (Lettland), 5-4 (Tjeckien). Hur roligt är det? I mina ögon är
detta helt ointeressant tyvärr, det finns bara 5 lag som är något
att ha. Sverige, Norge, Finland, Tjeckien, Schweiz.

Klart att detta är ett jätteproblem, Innebandyn är en "microsport" i
världen. Så ett VM Guld kan man ju knappast jämföra med någon
annan sport. T.o.m Curling EM slår högre tycker jag personligen där
alla iallafall kan slå alla....

Jag hoppas att inte Sverige tar något Guld, men bara för att sätta Svensk
innebandy lite på plats. Klart jag vill, innerst inne att grabbarna tar
hem titeln.

"Summa summarum"
      = Ointressant


Innebandymagazinetbevakaren

// Coach

Kommentarer
Postat av: Markus

JAG HÅLLER FAKTISKT MED... Riktigt

tråkigt tycker jag med...

2008-12-10 @ 22:44:52
Postat av: G. Idrottshistorikern

Det tar tid för en sport att etablera sig internationellt...fotbollen som uppkom i England på 1860-talet tog god tid på sig att kommma hit och blev inte riktigt stort utanför en liten krets länder förrän efter ca 50-80 år...innebandyn har bara haft knappt 27 år sedan förbundet startades.



Så tills vi blivit riktigt stora även internationellt är det klart bäst att bara åka ned til VM och enbart kolla semifinaler och finaler....;-)



...och ja...jag hoppas på sätt och vis att Tjeckien eller Schweiz vinner! Svenskarna är liiiite väl styva i korken! :-D

2008-12-11 @ 10:05:41
Postat av: Coach

Precis min uppfattning G...

2008-12-11 @ 12:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0