Herrtränaren tänker...



Intervju med med nye Herrtränaren Johan Nodlycke.


Hur kom det sig att du hamnade i Marstrand?

Jag och flickvännen flyttade till Ödsmålsmosse (Rörtången) 1 dec 2007.

Efter att ha pendlat till Alingsås 4 dagar per vecka resten av förra säsongen
insåg jag att ett uppdrag närmare hemma var att föredra och när sedan frågan
dök upp behövdes inte lång betänketid.


Hur känns det att gå in i Marstrands ledarstab inför de kommande 2 säsongerna?

Alla nya uppdrag är spännande. När det samtidigt innebär en ny förening och
spännande kunniga kollegor ökar förväntningen. Ett ungt hungrigt lag och en
organisation runt det hela som känns genomtänkt.


Vad har du för uppfattning om Marstrand IBK som förening?

En förening som i mina ögon historiskt velat mer än man kunnat.

Nu känns både organisation och lag redo för uppgiften


Vad vet du om herrtruppen i Marstrands IBK?

Ingenting! Såg Joel Rausvall i IBF Göteborg i början av förra säsongen och
några kända ansikten från distriktslagsverksamheten de senaste åren. Skall
bli kul att lära känna gruppen och se vad vi kan sy ihop tillsammans.


Vad har du för personlig målsättning med laget i div 2?

Mitt mål med mitt ledarskap är att få gruppen att förstå vikten av allt annat
som behövs för att prestera på hög nivå. Med dessa insikter och en riktigt
skött träning har laget innebandykompetens nog för att klara sig kvar i div2.


Vad är din styrka som tränare/ledare?

Rak och ärlig. Kan motivera varför för att få till en förändring.
Prestigelös. Varit med på alla nivåer under en lång tid så jag tror att jag vet
vad som krävs för att laget skall lyckas.


Vad har du för meriter inom innebandyn?

Gjort det mesta som ledare. Höjdpunkter är åren tillsammans med Stefan Mattsson
och Preben Pedersen runt olika lag med Danska damlandslaget i VM 2007 som
den senaste härliga minnet.



Vi tackar Johan för intervjun och önskar Laget & Tränarstaben Lycka till..

// Coach


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0