IBF Göteborg förstärker

Comeback:
Jenny Albin har snurrat på innebandy-lindan igen och kommer
spela med IBF Göteborg i div 1. Jenny hade ett sabbatsår från
innebandyn och är nu tillbaka i hetluften...

På deras hemsida kan man läsa...

Jenny Albin och IBF Göteborg har idag kommit överrens om ett kontrakt
som innebär att Jenny kommer att vara en del av lagets satsning mot
högre serier under de kommande två säsongerna. Jenny har haft ett
uppehåll från innebandyn det gågna året men var innan det ett fruktat
offensivt vapen för RBK Göteborg.


 

- När jag väl hade bestämt mig för att göra en sista satsning på innebandyn
var IBF Göteborg det självklara valet. Det är ett gött gäng där jag känner de
flesta spelarna sedan tidigare. Efter provträningen hade jag en positiv känsla
och suget efter innebandyn började göra sig kännbart. Att det är en ny förening
med bl.a. ny hemmahall känns bara inspirerande.

IBF Nyförvärv 1:
Årets första nyförvärv är Lisa Bergström 22, som ansluter från Åstorp/Kvidinge
IBS. Lisa gjorde 14 poäng (10+4) på sina 14 matcher hon representerade
Åstorp i under förra säsongen. Lisa är tänkt att ta en centerposition altenativt
'en mitt/topp position i nästa säsongs lag. Lisa har under den gågna säsongen
tränat med laget konternueligt  och spelat sina matcher med Åstorp

// Coach


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0