Utmanarna på söndag



När: Söndag 21/9
Tid:  13.30 (planen från 13.00)
Var:  Lundbystrand 1

Utmaning mot Utmanarna...

Partille/Älvstrandes fusionen har lyckats, eller har det verkligen det?!
Jag vet av personlig erfarenhet att det bara inte är att ta två lag och
allt skall fungera till 110%. Mycket måste få värka fram, det är inte säkert
att framgången kommer bara för man har otroligt duktiga spelare.

Tankarna går tillbaks till 2000 talets början då Frölunda IBK hade seriens
kanske bästa spelare samlade, men resan i div 1 blev sorti. Man matchade
helt fel. Till och med nykomlingen Marstrand vann då båda fighterna mot
fruktade Frölunda.

Hoppas att spelarna kan växa, lägga gamla klubbtillhörigheten åt sidan och
sträva efter nya gemensamma klubbmål. Men det skall bli jätteroligt att följa
Challengers iallafall. De kanske är nästa storklubb i Göteborg. Roligt att
Marstrandsspelaren
Anna Gustafsson som nu testar vingarna i Div 1.
Hoppas Anna lyckas, hon är värd chansen att lyckas för att bli nästa
storspelare i Göteborg.

Matchen mot utmanarna kommer att bli en riktig värdemätare, vi vill ju möta
ännu ett bra lag som kan ge oss den hårda matchning vi behöver. Challengers har
blandat sina resultat under säsongen, i helgen slog man IBK Göteborg med 6-2
och förlorade mot Lockerud med 5-4. Så det kommer bli "Jävligt" tufft att möta dessa
"Trollpirater". Sist vi möttes slog vi ut Partille i semi på straffar i Kungshus Cup,
medans det  blev förlust i finalen mot Piraterna.


Foto: S.Gathenberg

Nu gäller inte några gamla meriter, nu är det bara framtiden som räknas..


Ps. Det ända jag tycker är tråkigt är valet av 0302´s gamla färger, ljusblå/vit
 vet inte om man vill komma i närheten av "IFK" men då är den babyblå
nyansen inte hundratio. Lite Laziokänsla...   ;)  Jag hade hoppats på nån mer
skrämmande färg. Alla tycker inte vitt, rött eller svart är snyggt heller men
hade jag fått välja färg till den stora "Riddarmasken" hade det blivit nått i
hästväg...


Foto: challengers.se

Ses i Lundbystrand söndag 13.30 !

// Crew of Marstrand


Kommentarer
Postat av: Varför?

Ärligt talat med mig nu coach. Du gillar inte challengers va? Du vill bara att skall gå åt helvete va?



Fokusera på din egen verksamhet.



Du har många andraplatser på din lista och det är inget meriterande.



Second place, first looooooooser!!!!

2008-09-16 @ 17:31:57
Postat av: G.

Det är ärligt talat få människor jag mött som fokuserat så mycket på sin verksamhet som Coach gjort de senaste 10-15 åren!



Kanske blir det iår (igen!) som Marstrand tar klivet upp i innebandyns högre kretsar! Vet att vi är en hel del som jobbar på det iallafall....får se om vi lyckas!:-)



...och angående Challengers....vem i Göteborgsregionen kan INTE gilla att någon på sikt utmanar allas hatkärleksobjekt Pixbo?! ;-)

2008-09-16 @ 18:21:38
Postat av: Coach

Jag tycker faktiskt bra om Challengers, bara för att jag vet hur svårt det är med sammanslagningar, eller att jag inte trodde att man skulle välja ljusblå/vita matchtröjor. Jag hoppas detta lyckas, samt att jag gillar både ledare och spelare i laget. Jag hatar inte nån, jag är bara ser verkligheten i vitögat.



Ang min tränarkarriär så har jag aldrig påpekat att jag är nån "guru" eller nån elittränare. Jag är en passionerad person som brukar få med mig spelarna i rätt riktning. Det handlar mer om att sprida glädje än enbart resultatfixering. Trots att jag Älskar att vinna... Vem gör inte det ! ;)



//Coach

2008-09-16 @ 21:32:21
Postat av: Varför?

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla !!!



Värva lite vinnarskallar tll ditt mediokra team!



Tala sen

2008-09-17 @ 09:36:24
Postat av: G. = Greta Nodlycke dam #2

Underbart med vuxna personer som vågar stå för sina åsikter och som uppenbarligen har svårt att läsa innantill...Snyggt jobbat!

2008-09-17 @ 10:08:21
Postat av: Crew of Marstrand

Varför? ´s IP Adress är. IP: 81.231.156.250



Du lämnar alltid spår efter dig ! Hoppas du skäms efter ditt senaste inlägg som nu är raderat.



// Crew of Marstrand

2008-09-17 @ 17:03:52
Postat av: Anonym

Klart att (Varför?) vet att han lämnat spår efter sig, det vet alla...



Crew of marstrand på det sättet ni jobbar kan man tror att ni är poliser, palmegruppen nästa?



2008-09-18 @ 18:49:04
Postat av: 81.231.156.250

Ett geni har spårat min IP-adress. Du hittar mig på hitta.se oxå. Då drar jag mig tillbaka och vässar min penna för att börja skriva lite skarpt. På återseende alla nördar och annat löst folk.

2008-09-18 @ 19:16:47
Postat av: Lusläsarn'

Härligt med människor som "coach" som står för vad han tycker och rör om lite i innebandygrytan. Tydligen drar mister "Coach" i rätt tråd, efter som Herr eller fröken "Varför" blir så Piss off.Egentligen finns det bara ett svar på detta. Antigen är du en Urusel spelare eller en Fruktansvärt feg ledare som inte vågar öppet står för vad du tycker. Avgör själv "Varför" vad är du??? Man eller Mus?????

Ps Vi bloggläsare vet redan svaret.

MUS!!!!!!

2008-09-19 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0