Direkt från Cam Arena

Direkt från Cam Arena i Karlstad kan jag meddela att
Skattkärr vann träningsmatchen mot Sjöstad med
9-1 (1-1, 6-0, 2-0)



   

Det var en träningsmatch på träningstid, div 1 mot div 2
och så länge Sjöstad orkade ( 1 period )  så kunde man
hålla emot. Skattkärr som spelar i vår serie vet jag inte vad
jag skall tycka om. De rullar boll på ett & två tillslag, men mot
ett bra motstånd vet jag inte om man klarar det.

Offensivt, alltid en spelare framför mål, instick från "Gretzky"
position bakom kassen är lite av en specialitet. Korta bågar
från hörnen för att komma till skott, samt returer.

Backarna älskar att kliva upp i banan och tar mycket skott
från distans. Många av målen kom från långskott. 4-5 mål
var säkert backmål.

Ibland i uppspelsfasen  kommer förlängningar ner i offensiva
hörnet, och forwards kommer med fart. Ibland slarvar man med
snygga pass klubba/fot som inte går hem. Detta kan bli oerhört
kostsamt mot bra lag.

Skattkärr blir nog ändå att räkna med... 

// Crew of Marstrands resande Reporter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0