Derbyförlust

Surte IS - Marstrands IBK   8-1

Eftersom jag inte kunde infinna mig i Ale Gymnasium
pga sjukdom fick jag liverapport hem till soffan istället.
Idag blir det ett lite kortare matchreferat, återberättat
av 3 olika personer på plats.

Matchinledningen blev den som avgjorde tyvärr, Marstrand
slarvade i uppspelsfasen gång på gång på gång och
1-0 kom som ett brev på posten. 2-0 kom efter att Elin Johansson
blivit nertacklad i sarghörnet, ingen åtgärd från domaren. Surte
spelaren kunde traska in ostört och sätta 2-0. När sedan 3-0 kom
snyggt i ett särspel efter 4.54 var matchen tyvärr körd.

Att Marstrand sedan spelar upp sig känns kanske inte som nån tröst
när man inte ger sig själva chansen att spela innebandy i 60 minuter.
Surte som var i lika stort poängbehov som Marstrand fick blodad tand
och det flöt bara på. Marstrand fick även ett mål bortdömt. Skott som
tydligen träffade Annika Jeppssons lår, dömdes bort för spark.

Surtes urladdning och Marstrands dåliga start var det som känns jobbigt,
att Marstrand heller inte kommer till några riktigt farliga avslut är också ett
stort orosmoment. Andra lag skjuter så fort man kommer över halva planen
men Marstrand får ner bollen bakom förlängda utan att komma till skott.

Jag varnade för 4-5 spelare igår inför matchen, dessa gick av planen med
8 poäng ihopskrammlade. Så magkänslan fanns där trots illamåendet .  ;)

Surte var bättre, Marstrand vek ner sig !  Punkt slut !!!!

Nu e det lite uppehåll, skönt att få andas, vässa klubborna, prata, slicka såren
och se till att vända denna negativa trend. Som min fru skrev i studentmössan
på 90-talet.

-"Tänk på att draken bara lyfter i motvind..."


// Crew of Marstrand





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0