SpelarIntervju Jessica Ljunggren (SKIBK)

Marstrandsbloggen passar på att ta pulsen på
fd Marstrands spelaren # 98 Jessica Ljunggren
inför derbyt imorgon onsdag.


Foto: Privat


Hur känns det inför derbyt imorgon?

Jag är nervös och pirrig men framför allt så ska det bli jätte
roligt att spela. Jag ser verkligen fram emot imorgon!

Läget i SKIBK, finns det några skador eller sjukdomar i laget?
Jag vet bara att Elina har varit lite småkrasslig i veckan. Vi har
träning ikväll då får vi se vilka som kommer spela och är friska!

Hur känns det att möta sin gamla klubb?
Det känns inte som att jag möter min gamla klubb direkt. Marstrand
har ju ett helt nytt lag sedan sist vi mötte dom och nu har Marstrand
fått ännu mer nyförvärv. Tror de endast är 5 spelade som spelade
samtidigt som jag!


Skibk har startat med suddenvinst mot svårspelade Grundsund samt
seger hemma mot Pixbo. Berätta lite om inledningen av serien?

Ja som de flesta vet så är det väldigt tungt att möta Grundsund
på hemmaplan. Jag är jätte nöjd att vi spelade 4-4 och vann på
sudden. Det var en mycket jämn match.

Pixbo har ett mycket ungt lag och förlorar på det. Vi vann på rutin och
kropp. Jag tror att Pixbo kommer bli bättre och bättre ju längre in på
säsongen vi kommer, för så har de sett ut för alla pixbolag som spelar i 2:an!
Jag tycker vi har inlett serien bra.


Hur är din personliga form?
Den är på topp!

Vem skall man hålla ett extra öga på i SKIBK imorgon?
Alla kan överraska. Men vi har ju fått några nya tjejer för i år
som är riktigt sugna på att visa vad de går för ;)

Hur slutar derbyt?
Det kan sluta hur somhelst. Så är det med innebandy. Jag har
läst på Marstrandsbloggen om några nyförvärv som jag vet är
riktigt bra. Lisa som spelat i Frölunda tex. Men jag har ingen aning
om vilket lag Marstrand kommer med. Jag tror på en jämn match
med mycket vilja!

Läs mer om Jessica

Vi tackar Jessie för att hon tog sig tid och önskar henne Lycka till
i Derbyt imorgon.

// Crew of Marstrand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0