Matchändring

Så jobbig helg med att försöka lösa en matchändring..

Bakgrund:
i Div 1 reserv ville Pixbo flytta sin match eftersom man hade Div 1
match borta mot Ljungby, Denna match bestäms att flyttas från
Sön 19/10 till Mån 20/10 på deras träningstid.

Förra helgen fick jag ett samtal från Stenungsunds ordförande
att Sundahallen var dubbelbokad. Herrlaget spelade 13.45 och
dammatchen skulle börja 14.10. Jajamen klart vi hjälper till. Vi fick
två rekommenderade datum. Mån 20/10  eller ons 22/10 valfri tid
eftersom de är rena innebandyblock.

22/10 kunde vi ju inte eftersom den var bokad för Pixbo, så den 22/11
kl. 19.30 tyckte vi passa bra eftersom det var deras tid. Till detta så
hjälper jag både Pixbo & Stenungsund att göra matchflytterna kvällen
13/10. Efter den 14:e kostar varje matchflytt 2000:- Men på eftermiddagen
den 13:e ringer Pixbo mig och de har blivit av med sin halltid. Så vi flyttar
matchen till mån 27:e istället. Härligt båda matcherna lösta...

Sedan får jag ett samtal lördag 18/10 av lagledaren Ingo i Stenungsund
som jag tycker är en underbar människa. Han fick av någon anledning
göra det obekväma från huvudtränaren som vill flytta matchen,
ingen direkt anledning ges. Utan det verkar vara personliga skäl av huvudtränaren

Men efter mycket koll på nätet så finns det inget datum ledigt fram till i Feb/Mars.
Eftersom vi har både div 2 samt div 1 reserv att ta hänsyn till. Vill inte ha en så
viktig hängmatch som ev kan avgöra en serie så sent på säsongen.

Vi spelar på onsdag annars får vi ta en vinst med 5-0 i Walk over !

// Coach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0