Damernas omgång 5

Fredag:
Grundsunds IK - Frölunda IBK
Grundsund är starka hemma i Bottnahallen
och jag tror man besegrar Frölunda som dock
har inlett serien bra. Ev ett X.


Söndag:
GBG Polismän - Lindome IBK
Lindome har fått upp farten, här besegrar man
Polisen som inte har övertygat inledningsvis.

Hindås IBK - FBC Lerum
Här kan Lerum få möta ett bra motstånd, mycket
känslor i detta derby. Dagis är klar, men jag tror att
Hindås kommer streta emot bra. X eller 2:a.


Ale IBF - IBK Göteborg
Tror att IBK tar hem matchen, gör man inte det så
är man nästan lite avhängd. Detta gäller ju Ale också
så det blir en tight match. Men IBK har ett bättre grundspel
som jag tror kommer vinna matchen.

Guldheden - Frölunda
Två matcher på 3 dagar, detta orkar nog inte Frölunda med
utan jag tror Guldheden vinner med uddamålet.


Stenungsund - Pixbo
Normalt sett skulle jag tippa Pixbo, men eftersom inte
Stenungsund ville flytta denna match pga Pixbo´s J-SM
spels krock. Så vet man ju inte vad Pixbo kommer med för
lag. Kanske flickor -93, eller kanske sitt Elitlag som förra
säsongen. Har man bitit sig i svansen och gamblat med fel
förening. Vi får se....  ; )

// Crew of Marstrand

Kommentarer
Postat av: Anonym

Matchen mellan SIBK och Pixbo är flyttad!

2008-10-23 @ 22:44:07
Postat av: Crew of Marstrand

Va bra, jag var lite orolig för Pixbos 2007-symdrom.



MVH

The Crew

2008-10-24 @ 09:11:54
Postat av: Anonym

Vad menar du med "pixbos 2007 syndrom" ?

2008-10-25 @ 21:05:38
Postat av: G.

Skulle gissa att det är tillfälligt nedflyttandet av elitspelare till lägre serier för att vinna viktiga matcher som avses...eller ja...jag vet att det är det som avses! Om man var med i GbG-regionens daminnebandy förra säsongen är det ett vedertaget begrepp hos många!

2008-10-25 @ 23:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0