Segdragna matcher...

Fredag 10/10 Grundsund - IBK Göteborg

Grundsund är starka i sina fredagsmatcher i Bottnahallen,
Det är några trogna i publiken samt att domarna oftast är lokalt
förankrade. Jag tror att IBK kommer att åka hem från "västkustpärlan"
med 3 poäng i bagaget.


Lördag 11/10 Marstrands IBK - Hindås IBK

Hemmastarka Marstrand brukar inte tappa några poäng hemma
i idrottshallen. Tror att nykomlingen Hindås inte kommer att orka med
i det höga tempo som man har i tre hela perioder. Hindås förlorade sin
premiär mot Frölunda med  6-3. Man vet inte alls vad det gamla elitserielaget
kommer med för manskap. Men mitt tips är en 1:a i denna match.


Söndag 12/10  Ale IBF - FBC Lerum

17.10 startar matchen många kommer att se, nu är det dags att börja följa
FBC´s utveckling. Hur man jobbat vidare med sitt spelsystem. Ale skall
man aldrig räkna bort hemma i Ale Gymnasium iår är man obesegrade
på hemmaplan. Men jag tror att FBC drar längsta stråt, men jag hoppas
att "grannlaget på andra sidan älven" tar tre nya pinnar.


Söndag 12/10 GBG Polismän - Pixbo Wallenstam

Kan Polisen koppla om efter tva raka förluster inledningsvis mot Marstrand
& IBK. Nu möter man Pixbo, här tror jag att man har chansen att ta sina första
poäng. Man vinner på styrka och rutin. Kanske ett X i denna match.


Måndag 13/10 Guldhedens IK - Lindome IBK

Guldheden är starka hemma i valhalla, denna match spelas dock i B-hallen
vilket inte är så roligt för publiken. Guldheden skärrade Marstrand i förra
omgången och kommer nog att slå Lindome som inte startat så övertygande
som jag trodde innan serien. Man har inte ens lyckat göra ett enda mål ännu.


Onsdag 15/10 Stenungsund - Frölunda IBK

Detta blir också en skojig match, Frölunda vann sin premiär medans Stenungsund
har vunnit hemma och förlorat borta. Kan Stenungsund ha med alla sina sk "stjärnor"
så kommer man att vinna mot Apacherna. Annars så har Frölunda en bra chans...
19.00 på onsdag !


Vi utvärderar eftersom matcherna spelats...


Kommentarer
Postat av: G.

1

1

2

2

X

1



...ska vi slå vad?

2008-10-10 @ 09:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0