Div 1 södra

Inför Div 1 södra Damer:
Nu börjar serien sätta sig men årets upplaga av div 1 södra
kommer bli spännande till "the bitter end".


-"Så här funderar jag över kommande omgång..."


Pixbo Wallenstam - Ingelstad/Växjö08 IBF
Pixbo Wallenstam kommer vinna detta möte eftersom Zicko´s närvaro
är vinstgivande. Mycket rutin och ungdomlig entusiasm hos Pixbo. Synd
är det att Ingelstad har börjat så knackigt, det är ett underbart lag i mina
ögon som jag hoppas börjar klättra snart...

Ljungby IBK - FBC Göteborg
Challengers har faktiskt överraskat många, detta bör bli en mumsbit
för "Trollpiraterna". Ljungby har ju börjat riktigt knackigt, men tyvärr
räcker man kanske inte till nu heller. Men man skall inte misströsta,
man kommer ju ihåg Marstrands debutsäsong i div 1 södra. Då låg
man näst sist vid Juluppehållet och slutade 3:a. Så misströsta inte !!!


IK Södra Dal - IBF Göteborg
Södra Dal har överraskat men IBF har ett starkt lag vilket kommer göra
denna match till "Helgens Värsting". Det blir hur svårt som helst att kunna
tippa denna match. Snacka om att inställning och dagsform avgör.


IK Stanstad - Olofström IBK
Stanstad har ju börjat helt klart över förväntan, men jag tror att det tar slut
med segersviten i helgens match. Olofström kommer vara taggade till
tänderna och vinna denna match. Individuella prestationer avgör denna
tillställning.


Surte IS - Färjestadens IBK

Surte förlorade senast och Rune Engström tyckte att det var en onödig förlust.
Han tyckte att sina sk "stjärnor" underpresterade. Men jag tror att det kommer
vara  helt andra tongångar mot Färjestaden. Men hamnar man i underläge så
tror jag faktiskt att gästerna har en chans att knipa minst 1 poäng i Ale Gymnasium.
Den gamla klyschan "Första målet vinner" gäller....

// Crew of Marstrand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0