Nästa omgång

Inför div 2 damer i helgen...

Lördag:
Pixbo IBF - Grundsunds IK
Pixbo har inte övertygat i sitt spel men de har intagit
2:a platsen i serien vilket är ganska starkt med detta
-92 lag. Grundsund har blandat och gett, men jag tror
detta kan bli en ganska jämn tillställning. Kanske kan
Grundsund vinna med uddamålet.


FBC Lerum - GBG Polismän
Lerum har i dagarna gjort klart med en otroligt bra back,
enligt uppgift är inte signaturen påskriven ännu, så spelaren
i fråga kommer inte vara spelklar till helgens match. Denna
match vinner FBC ganska konfortabelt, men jag tror att man
kommer släppa in sitt första mål, för Polisen är inte ofarliga.


Lindome IBK - Hindås IBK
Detta är omgångens svåraste match att tippa, Lindome slog
Guldheden borta efter en dålig inledning. Men starkt att vända
och vinna i Valhalla. Hindås har ett bra lag som börjat lite knackigt
men nu kanske det kommer en vändning?!


IBK Göteborg - Guldheden IK
X är min spontana reaktion när jag såg detta möte. Men min tippning
har ju inte riktigt varit 110% ig innan. IBK är den stora besvikelsen. Jag
trodde att man skulle vara obesegrad efter 3-4 omgångar. Men jag vet
att när serien är färdigspelad har man sin topp placering ändå. Guldheden
är ett bra lag så jag tror att man kan rubba IBK hemma.



Söndag:
Frölunda IBK - Ale IBF
Frölunda som klappade ihop rejält efter 2 perioder i onsdags mot Stenungsund
måste ha rannsakat sig. Men kan man spela som man gjorde i första perioden
så kommer man kunna avväpna Ale. Ale som också har varit ett utropstecken med
sina resultat inledningsvis.


Onsdag:
Stenungsund - Marstrands IBK
Stenungsund är mycket svåra hemma i sundahallen, i en vardagsmatch kan allt
hända. Kan Marstrand få stopp på Sara Hedberg, Anna Hammar; Linn Asker så
kan man nog fortsätta titulera sig som serieledare. Marstrand har haft en bra
träningsvecka där man nött sitt grundspel. Tvåmålet har sett riktigt bra ut !!
Marstrand tar hem denna matchen efter mycket om och men...

// Crew of Marstrand

Kommentarer
Postat av: G.

2

1

2

1

1

2



Ganska lika denna gången! ;-)

2008-10-17 @ 22:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0