Säsongens 2:a förlust

Grundsunds IK - Marstrands IBK   2-1    (0-0, 1-0, 1-1)

Skottstatistik:   12 - 21  (6-6, 5-5, 1-10)
Publik:
80 personer

1:a
19.28    U2 Marstrand # 19

2:a
03.04     1-0 Grundsund
12.26    U2 Marstrand  # 10
15.23    U2 Marstrand  # 28
16.47    U2 Marstrand  # 22

3:e
00.33   2-0 Grundsund
02.23   2-1 Annika Jeppsson ass Yaiza Jespersen
04.48   U2 Marstrand  # 26
08.58   U2 Grundsund  Ledaren
19.43   U2 Marstrand  # 19
19.43   U2 Marstrand  Jari

Idag kom säsongens 2:a förlust, man skall bara gratulera
Grundsund till sina tre poäng. Man spelar enkelt och på chans
men man vinner matchen. Grattis !!!

Jag brukar personligen inte klaga överdrivet mycket, men idag
är jag tvungen. Vi fick inte chansen att spela om några poäng
idag. Att få ett sådant domarpar i en toppmatch i div 2 damer är
helt ofattbart. Den ena domaren är en fd Grundsundare och har
spelat i klubben, den andre är inte van att dömma på denna nivån.
Bara en sån sak....  Marstrand kanske har haft 5 utvisningar på
15 matcher, idag fick vi 7 st dömda mot oss. Många var rent sagt
helt patetiska. Att spela en match 4 mot 5 eller tom 3 mot 5 i
14 minuter är svårt.
  Ändå släppte vi inte in nått av målet under
dessa minutrar. Men jag kan säga att hade hemmalaget fått lika
många minuter så hade udda varit jämt, men ju mer jag tänker på
det är det ren parodi... 



Matchen började trevande, Marstrand saknade några spelare under dagens
fight som vart med det senaste #12, #3, #7, #24.  Men man kom till spel med
3 kedjor och 2 backpar. Men första perioden var bedrövlig, ingenting fungerade
men kämpa och slet men tyvärr utan något bra spel.

Inför andra valde vi att glömma de första 20 minutrarna och gå ut och äta oss
in i matchen. Men det blev ingen roligt start för Grundsund tog ledningen med
1-0 efter 3.04. Greta jobbar bra med och täcker första skottet, men bollen studsar
ut i sargen och det kommer ytterligare ett skott som lirkar sig in i mål bakom en
skymd Kerstin. Sedan jobbade man in sig i matchen, skapade några farliga
chanser och kanske med rätt domarpar fått en straff när Carro Ewertsson bröt
in framför kassen och blev bentacklad av målvakten när hon skulle lägga in
bollen.

Sedan kom utvisningarna 12.26, 15.23, 16.47   Vad hände..?

Inför sista så skakade vi om i alla lines och gick ut och körde, men Grundsund skjuter
1 enda skott på mål i sista perioden det kommer efter 33 sekunder. Självklart går
backhandknacken in. Martrand reducerar till 2-1 mindre än 2 minuter efter genom
Annika Jeppsson framspelad av Yaiza Jespersen i en snygg spelvändning.
Sedan jobbar man för att kvittera men Grundsunds målvakt gör en kanonmatch och
räddar vissa skott fast hon inte har en aning om vart bollen är. Men det är bara att
gratulera Grundsund, man har nu slagit Pixbo, Marstrand & Lerum borta. Hoppas
nu man gör sitt jobb mot Lerum också.

Men det är bara att bryta ihop och komma igen, vi har allt i våra egna händer.....


Grattis herrarna som vann mot Warberg, det var behövligt !
Nått att glädjas åt en lördagskväll !


// Crew of Marstrand

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan vilken skandal..

2009-01-24 @ 22:01:16
Postat av: Anonym

Försök att hålla dig till fakta, snacka om dålig förlorare

2009-01-25 @ 00:36:11
Postat av: t

2009-01-25 @ 03:33:33
Postat av: Y

Vilket är fel i den faktan som har skrivits? Grattis grundsund!!

2009-01-25 @ 03:37:11
Postat av: M

Grattis Grundsund!

2009-01-25 @ 09:59:35
Postat av: B

Ingen som såg matchen kan påstå att domarna gjorde en bra insats.Grundsund gjorde mål på sina chanser och vann,Grattis!

2009-01-25 @ 10:51:27
Postat av: GÖTEBORGARE

MAN SKRIVER KLART OCH TYDLIGT ATT MARSTRAND INTE SPELADE BRA, VAR DÅLIGA. MEN MAN GRATULERAR GRUNDSUND TILL SEGERN... FATTAR INTE HUR FOLK VINKLAR SAKER PÅ EGEN HAND...



BÄSTA INNEBANDYBLOGGEN I GÖTEBORG.. KÖR SÅ DET RYKER..

2009-01-25 @ 11:41:53
Postat av: Johan Svensson

Vilken härlig bild! Den mannen känner jag igen! En gång under min tid som ledare har jag blivit uppvisad på läktaren, under en juniormatch i Stenungsund. Av samma sköna kille!



Lider med er, men bryt ihop och kom igen!

/Johan

2009-01-25 @ 13:05:19
Postat av: G. #2 dam Marstrand

Men gud!

Självklart kan man tolka en match på olika sätt...helt naturligt och detta är i grund och botten Marstrands damlagsbloog...vilken inte kan förväntas vara opartisk i sin bedömning!

Ta saker för vad de är!



I sakfrågan är inte mycket att tillägga:

Grunsund var bättre alltså vann de!

Det är aldrig svårare än så!

Man måste kunna anpassa sitt spel till både motståndare, domare, hall, laguppställing osv om man ska vara bäst vilket vi inte klarade i lördags.



Grattis till segern i Grundsund och vi bryter ihop och kommer igen i nästa match! Tror Grundsund kan gå långt i seriesystemet kommande år med lite mer rutin, fysik och utvecklat taktiskt tänkade! Kul att se många begåvade unga spelare! Lycka till!



p.s. En sak som dock inte kan förbises är att Grundsunds tränare faktiskt står och skriker "Döda döda!! Döda nrXX!". Det tycker jag är illa och en attityd man inom klubben kanske borde motverka! d.s.

2009-01-25 @ 16:49:02
Postat av: G. igen

Jo..en sak till...det är inte förbjudet att publicera bilder från sportevenemang och att kalla detta ärekräkning eller liknande är nog att ta i!...så den där polisanmälan kan ni nog glömma faktiskt!

2009-01-25 @ 16:51:25
Postat av: Tonie_tränare Grundsund

Är en ovan "bloggare" och kanske inte förstår jargongen i densamma. Det jag och de tränarkollegor jag har i både Grundsund och andra lag vi mött vet är att det är befängt att tro att vi skulle uttryckt oss på ett sätt där ordet DÖDA skulle ingå. Jag blir faktisk väldigt ledsen över att bli beskylld för något sådant. Vi som tränare lever för sporten och de tjejer vi tränar och vi vet att utan både domare och motståndare skulle detta inte vara möjligt. Nog om detta ... Låt oss hoppas på en spännande upplösning på serien.

2009-01-25 @ 19:15:19
Postat av: Gustafsson

Förlåt att jag drog igång någon häxjakt, det var absolut inte meningen. Men jag är emot orättvisor i världen. ;)



Hallå glöm detta och kom igen, Grundsund är ju ett av mina favoritlag, jag har ju tom en underbar släkting som spelar där. Jag har ju mina rötter från Lysekil så jag har absolut inget emot Grundsund. Jag om någon var tyst och tillbakadragen under gårdagens match...



Heja div 2 Göteborg, må bästa lag vinna... ;)



Martin Gustafsson

2009-01-25 @ 19:49:39
Postat av: Anonym

Vad gulligt Tonie_tränare =D

2009-01-25 @ 20:15:41
Postat av: G. igen

Jag tyckte också det var befängt och jag ber om ursäkt om situationen missuppfattats! En medspelare hävdade att hon hört detta från er bänk! Ska låta bli att säga något om andrahands-info framöver!

Lycka till i fortsättningen!



p.s. Lite hjälp med resultaten fick vi båda lagen idag när Lerum fick stryk av Hindås! :-) d.s.

2009-01-25 @ 20:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0