Damlaget blir tjurigare



Under gårdagskvällen kom Red Bull Energy Drink och Marstrands IBK´s
damansvarig överens om ett samarbete under den kommande säsongen
för damlaget.

Produktinformation:
Red Bull  är energidrycken som fungerar. Dagligen utsätter vi oss
 för både fysiska ansträngningar och mental stress. Behovet att
tillföra energi finns där hela tiden. Red Bull Energy Drink ger våra
trötta hjärnor och utmattade kroppar det där lilla extra. Den ger
omedelbart både energi och vitaminer.


Red Bull Energy Drink är en funktionell dryck som tagits
fram speciellt för tillfällen av ökad mental och fysisk ansträgning.
Den kan drickas i nästan alla situationer när du är i behov av energi;
när du sportar, arbetar, kör bil, inför tentan som du bara  måste klara
eller när du umgås med dina vänner.
 
Red Bull  livar upp kropp och sinne:
- Ökar prestationsförmågan
- Förbättrara koncentrations- och reaktionsförmågan
- Är uppiggande
- Förbättrar välbefinnandet


// Crew of Marstrand

Kommentarer
Postat av: G.

-innehåller kokain



..hmm....



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5223561.ab

2009-06-04 @ 09:59:47
Postat av: Coach

Vi skall inte dricka Red Bull Cola (finne inte ens i Sverige) utan klassiska Red Bull enegydrink, med Taurin licensbryggt i Sverige.



Men tack för omtanken och informationen..



// Coach

2009-06-04 @ 10:05:58
Postat av: G.

AHhhhhh...vilken tur!! Vill ju inte ha ett helt lag kokainhöga dårar som far omkring på plan i jakt efter inbillade motståndare och bollar...;-)



Själv trodde jag där en stund att jag hittat förklaringen till varför jag blivit RedBull-beroende genom åren! ;-)



Kul med en sponsor till damlaget! Skönt att se att ni jobbar på!

2009-06-04 @ 10:50:22
Postat av: NEJ!

Det finns en anledning att Red Bull, och inte bara cola, är förbjuden i vissa länder, detta är något jag tycker låter vansinne. Träna hårdare och se till att ni orkar istället.

Tryter orken under match, ta russin eller banan.



http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article1187484.ab



redbullrackerforhjartattack" rel="nofollow">http://nyhetskanalen.se/1.586405/2008/08/16/enredbullrackerforhjartattack



Finns en heldel mer att läsa, men ni gör som ni vill, men tycker inte detta är ett bra alternativ för hälsosamma idrottsutövare.

2009-06-04 @ 10:53:12
Postat av: Anonym

Men man måste inte dricka om man inte vill! Bra med sponsor.

2009-06-04 @ 11:23:17
Postat av: Coach

Härligt med en öppen debatt!



Klart att oberoende studier visar olika resultat, vissa tycker att den är grymt bra medans andra varnar för drycken.



Om detta enbart skulle innebära att spelarna bara blev erhållna med dryck så är det ju en självklar valfrihet att använda produkten.



// Coach

2009-06-04 @ 11:28:13
Postat av: 86#

Hell Yeah! Detta tycker vi om. Red bull!

2009-06-04 @ 11:43:15
Postat av: G. igen

I min åsikt en fullkomligt förkastlig dryck i samband med idrottande och ändå SÅÅÅ underbart bra! Har hävt i mig det exakt 30 min innan matchstart i snart 10 år och klarar inte en match utan det....jaaaaaaa...det är enbart psykiskt! Men det funkar för mig!:-)



p.s. Problemet blir att jag börjar svettas och ladda kroppen för match även när jag dricker Redbull utanför idrottande...sådär charmigt!;-) d.s.

2009-06-04 @ 14:07:37
Postat av: emma

Då är ju allt fixat inför matlådorna till matcherna..Bara Red Bull att förtära..hi hi..

2009-06-04 @ 15:52:35
Postat av: 86#

Sann anda på Schlager!

2009-06-04 @ 17:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0