Näsbränna brrr....

I den sk internmatchen mot Sportlife Kungälv slutade i moll,
Kungälv kom ut som väntat med 110% taggning för att springa
sönder hemmalaget. Eftersom det är derby så var ju gästerna taggade
till tänderna. Många har ju spelat i Marstrand tidigare när sammanslagningen
skedde.

Marstrand var lite loja från start vilket visade sig vara sårbart, gästerna öppnade
med fart och fläkt. Det stod 5-0 i skott när Marstrand tar ledningen genom
Rebecka Eliasson framspelad av Elin Johansson, ett skott ett mål. Sedan tog det 3 min
till innan den kollektiva kollapsen slog in. 1-1 genom ett snyggt skott i bortre krysset.
sedan gjorde Sportlife 4 mål till inom sju minuter. Det var ett stillastående hemmalag
som stod och sov, det var markeringsmissar, onödiga returer som man inte fick bort.
Rent kaos skulle jag vilja säga, medans detta stärkte gästerna som fick blodad tand.

Det var inte lätt för Lisa i målet som inte fick mycket hjälp tyvärr. Men Marstrand gick
till en katastrofal pausvila med 1-5 i baken. Marstrand gjorde små justeringar i de
båda femmorna inför andra perioden. Där spelar Marstrand upp sig men de är inte
med denna kväll. Sportlife gör enda målet genom Mikaela Berg som blir frispelad av
en Marstrands spelare, hon får ett friläge från halvaplan och sätter iskallt backhand-
dragningen längst marken.

Inför sista så ändrar man till 2-1-2 för att ge gästerna lite huvudbry, och nu blir det bättre
man får lite längre anfall och stundtals äter man sig sakta in i matchen medans Sportlife
satsar allt på kontringar. Bägge lagen hinner med var sitt mål i sista akten så det blir
en förnedrande förlust med 2-7. Sportlife gör sin bästa match någinsin som jag har sett
medans Marstrand kanske gör sin absolut sämsta för iår

Marstrands första förlust någonsin mot Kungälv
 fick jag till mig igår av ett orakel.

Kan det vara motivationen som var problemet, Sportlife har ju haft sin vila och var hungrigare
än hemmalaget. Det lär inte bli samma sak i serien, det kan jag lova. Nu har Marstrand fått
sin näsbränna. En träning kvar innan uppehållet sedan skall det bli åka av....

Vi tackar Sportlife för matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0